Projekter |
- Targetingsystem til bordtennisrobot
- Periode for projektudførsel: 9 uger i foråret 2003
- Kursustitel: IT Udviklingsprojekt, Indlejrede Systemer
Formål |
---|
At kunne detektere en bordtennisbold i bevægelse. | Beskrivelse |
---|
Projektet var en del af et større projekt der skulle ende op med en bordtennisspillende robot. Vores del af projektet bestod i at udvikle robottens "syn". Vi valgte at løse dette problem ved "vision". To analog kameraer blev opstillet med en indbyrdes afstand på 30 cm. Ved at køre en række filtre over billederne fra de to kameraer bestemte vi boldens possition, hvorefter boldens postion i rummet kunne bestemmes ved hjælp af trigonometri. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- De hurtige cykelbude (DHCB)
- Periode for projektudførsel: I slutningen af forårssemestret 2002 (4. semester).
- Kursustitel: OOAD og Database.
Formål |
---|
At få praktisk erfaring med OOAD (objekt orienteret analyse og design) og database samt brug af Rational Rose. | Beskrivelse |
---|
Opgaven gik ud på at designe et system der kunne administrere og effektivere DHCB. Systemet skulle udvikles med henblik på fremtidig udbyggelse. Implementering af systemet var i denne opgave sekundært. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- DTU Runners
- Periode for projektudførsel: Midtvejs i efterårssemstret 2001 (3. semester).
- Kursustitel: Netteknologi A projekt.
Formål |
---|
At få erfaring med forskellige HTML, DHTML, ASP og JavaSript funktioner som vi var blevet undervist i. DTU Runners er en fiktiv løbeklub. (Siden er lidt fjollet, men funktionerne er gode nok ;o)) | Beskrivelse |
---|
Siden indeholder funktioner som:
- Get Login, - med krav til brugeroplysninger i form af form-tjek (javasript). Email med brugeroplysninger sendes automatisk til bruger.
- Login
- Forum
- Mulighed for at tilmelde sig arrangementer og stævner
- Historik over tidligere stævneresultater
| Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Pacman
- Periode for projektudførsel: Afslutning på efterårssemestret 2002 (5. semester).
- Kursustitel: Windowsprogrammering.
Formål |
---|
At opnå praktisk erfaring med MFC og Document View og COM. | Beskrivelse |
---|
Vi valgte at definere vores eget projektoplæg. I stedet for at udvikle og implementere et skak spil lavede vi i stedet et Pacman spil.
Spillet har følgende features:
- Single player
- Two player på en computer eller i netværk (TCP/IP)
- Highscore funktion
- API baseret flickerfri grafik med double buffering
- Random generering af baner
- 3 forskellige banestilarter
- Spøgelser, mure og andre Pacmen kan skydes
- Gem og hent funktioner
| Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Simuleret radarsystem
- Periode for projektudførses: 3 ugers kursus i sommeren 2001 (2. semester).
- Kursustitel: Datalogi B, Videregående Digitalteknik, Indlejrede Systemer.
Formål |
---|
At lave en simulering af flytrafik og overvågning af denne. | Beskrivelse |
---|
På en PC simulerede vi oplysninger om et antal flys koordinater i rummet. Disse simulerede data blev sendt serielt til et modul opbygget omkring en 8051-microcontroller. Denne microcontroller tolker og gemmer data i sit eksterne datalager (her en FPGA). FPGA'en foretage en grafisk fremvisning af datainput på en VGA-skærm.
De flyvende objekter repræsenteres i pc’en som objekter, der indsættes i en hægtet liste.
Objekternes størrelse representerer deres højde over jorden. Et rødt objekt representerer en alarmsituation for det givne objekt. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Døgntimer
- Systemet blev udviklet i praktikperioden, efterår 2003.
Formål |
---|
At programmere en microcontroller til at fungere som døgntimer. Et antal døgntimer-enheder skal kunne styres centralt fra en PC med et brugervenligt interface. | Beskrivelse |
---|
Døgntimer-enhederne synkroniseres automatisk ved forbindelsen til PC-interfacet og kan derefter indstilles til at tænde og slukke på definerede klokkeslet via PC interfacet. Der kan ses log over systemets historie.
| Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Distribueret datasystem med central præsentation
- Eksamensprojekt. Udviklet på 10 uger i foråret 2004.
Formål |
---|
Udviklingen af et distribueret system til måling, overvågning og log af forskellige forhold. – Disse kunne bl.a. være temperatur, luftfugtighed, tryk og andet. | Beskrivelse |
---|
Systemet består af 3 hovedelementer:
- Atmel AT90S8515 Controller-enhed der kan håndterer op til 8 følere til måling af temperatur, luftfugtighed, tryk el.lign. På Controlleren kan der foretages individuelle indstillinger for de enkelte følere. Controlleren kan endvidere vise måleværdier på tilsluttet display samt indikere alarm ved for høje eller lave målinger.
- PC-modul hvor optil 30 Controller-enheder kan tilsluttes i et serielt multidropnetværk. PC-modulet kan foretage indstillinger af de tilsluttede Controller-enheder samt opsamle måledata fra disse. Måledata gemmes i MySQL database.
- Hjemmeside, der kan tegne dynamiske grafer via måledata i MySQL databasen.
| Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Avanceret ASP-forum
- Projekt udviklet og løbende udbygget siden starten af 2003.
Formål |
---|
Privat forum udviklet til spillet Utopia (stort tekstbaseret onlinespil med omkring 80.000 aktive spillere). Formålet er at effektivere og organissere mit "Kongerige" (består af 25 samarbejdende provinser som hver styres af en reel spiller) i spillet, så vi kan blive det bedste af dem alle ;o) | Beskrivelse |
---|
Siden gør brug af avanceret parsing således at brugerne ved simpel "copy & past" kan dele vigtig information fra spillet med de andre medlemmer af kongeriget. Siden har desuden også andre funktioner, der i blandt almindelige forum-funktioner. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Basta-Planter.dk
- Hjemmeside, - udviklet først i året 2002.
Formål |
---|
At give engross kunder til planteskolen Basta Planter mulighed for, via internettet, at se sortimentsliste samt skilte med billede og beskrivelse af alle planter dyrket på planteskolen. | Beskrivelse |
---|
Hjemmesiden er udviklet i et simpelt men funktionelt design. Siden har flerbrugerniveau, således at Thomas Berthelsen (ejer af Basta Planter) har forskellige administrative menupunkter som hans kunder ikke ser. Via disse kan han tilføje nye skilte til siden, administrere medlemmer m.m. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Billigskitur.dk
- Siden er udviklet i efteråret 2004 i samarbejde med studiekammerat.
Formål |
---|
At simplificere det administrative arbejde med den årlige skiferie. Desuden skal siden indeholde historik om tidligere skiferier samt forum til snak om dette og hint. | Beskrivelse |
---|
Som medlem af billigskitur.dk er det bl.a. muligt at:
- Give forslag til årets skiferiedestination.
- Have diskusioner i forum.
- Oprette nye medlemmer til billigskitur.dk.
- Oprette grupper og tilføje medlemmer til disse.
| Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Biomatrics
- Periode for projektudførsel: Først i efterårssemestret 2004 (1. semester af overbygningsuddannelsen til Informatik ingeniør).
- Kursustitel: Datasikkerhed.
Formål |
---|
At udvikle et program der kan identificerer en given bruger ud fra karakteristika af dennes måde at skrive på et tastatur. Dette kan eksempelvis bruges til at vurdere om en given person ikke bare kender et givent username og password men også skriver dette korrekt. | Beskrivelse |
---|
Der dannes en karakteristik database for et antal brugere indeholdende log af "flight time" (hvor hurtigt en ny tast trykkes ned efter at den sidste blev sluppet), "dwell time" (hvor længe en tast holdes nedtrykket) og "interval time" ("flight" plus "dwell") på en given tekst skrevet flere gange i træk. Efterfølgende laves statistiske beregninger af ovennævnte data som kan benyttes til at vurdere om en person, der siden hen skriver den samme tekst, er den han udgiver sig for at være.
Projektet blev kodet i java. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Autonom robot
- Periode for projektudførsel: 3-ugers kursus i januar 2005.
- Kursustitel: Autonome Robot Systemer.
Formål |
---|
At programmere en SMR (Small Mobile Robot) til at kunne gennemføre en bane i stil med den man kender fra Robocup. | Beskrivelse |
---|
Der blev udviklet programmel til kalibrering af odemetri, IR-sonsorer samt liniesensorer.
Dernæst udviklede vi programmet til selve styringen af robotten. Dette er opbygget omkring et gameloop der gennemløber et array indeholdende en kommandostruktur. Hver kommandoinstans i arrayet indeholder alle informationer om den pågældende "state". En sådan "state" består af en instruktion (f.eks. følg linie, følg mur, kør eller drej) hvortil der er tilknyttet en række specifikationer (såsom hastighed og acceleration), samt en eller flere stopkriterier (kunne f.eks. være en kørt distance, til en krydsende linie, eller til et vist udslag på en IR-sensor).
Desuden udviklede vi parserfunktionalitet til hovedprogrammet, således at robottens kørsel kan beskrives i form af en tekstfil indeholdende de ønskede kommandoer til robotten. Denne funktionalitet gør det muligt at foretage ændringer til kørselsforløbet, uden at det er nødvendigt at genkompilere programmet. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Tetrisspillende Neuralt Netværk
- Periode for projektudførsel: Forår 2005 (2. semester af overbygningsuddannelsen til Informatik ingeniør).
- Kursustitel: Neurale Netværk
Formål |
---|
At implementere et neuralt netværk til at bestemme hvor de "faldende" figurer i et Tetrisspil skal placeres. | Beskrivelse |
---|
Vi implementerede et Feedforward Backpropagation netværk. Netværket blev oplært med et stort antal banesituationer og figurtyper som input til netværket. Netværket gav en retning og en kolonneplacering som output. Da vi som udgangspunkt ikke var klar over, om det var realistisk at få netværket til at virke, valgte vi fra start af simplificeret spillet en anelse, således at "huller" i tetrisbanen blev fyldt ud efter hver figurplacering. Resultatet blev ganske godt. I en enkelt af vores tests nåede netværket op på ca. 740.000 point før vi slukkede det ned. Et tal der måske ikke siger så meget, men til sammenligning kan en tilfældig styring af spillet kun opnå ca. 400 point og en menneskelig spiller vil sandsynligvis kun kunne opnå omkring 5000 point. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Animeret ur
- Periode for projektudførsel: Efterår 2005 (2. semester af overbygningsuddannelsen til Informatik ingeniør).
- Kursustitel: Grafisk animation og modellering
Formål |
---|
At udvikler færdighedder i brug af Pro Engineer og Soft Image. | Beskrivelse |
---|
Animeret ur i glasklokke. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- Animeret kuglepen
- Periode for projektudførsel: Efterår 2005 (2. semester af overbygningsuddannelsen til Informatik ingeniør).
- Kursustitel: Grafisk animation og modellering
Formål |
---|
At udvikler færdighedder i brug af Pro Engineer og Soft Image. | Beskrivelse |
---|
Teknisk og historisk beskrivende animation af kuglepen. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
- froken-flora.dk
- Udviklet i september 2006.
Formål |
---|
At servicere Frøken Flora's kunder. | Beskrivelse |
---|
Dynamisk php hjemmeside med administrationsmodul, så Frøken Flora kan administrere hjemmesiden uden at have kendskab til html, php eller anden programmering. | Links/Downloads |
---|
Her vil du typisk kunne finde en detaljeret rapport over projektet, kildekode eller link og login til eventuel hjemmeside. Hvis du ønsker adgang til dette punkt, udfyld da nedenstående form og tryk "Send forespørgsel". Du vil inden for kort tid modtage en e-mail om hvorvidt din adgangsforespørgsel er blevet godkendt. Hvis du allerede har tilladelse til at se punktet, udfyld da blot felterne "Navn" og "Kodeord" og tryk "Log på". Du vil hernæst have adgang til punktet. |
|
|